smultron på strå

Liten och Ensam

Publicerad 2008-08-27 18:29:35 i Allmänt,

idag är en såndär dag som man bara vill krypa ihop i fosterställning o glömma allt jobbigt.. jag VILL så gärna kunna säja att jag mår bra, att jag ser framemot behandlingen, att jag älskar  M överallt annat och att vi har d sååå bra just nu...



tyvärr e d inte så.... på jobbet är d skit...som d har varit i princip 2 år nu... varför stannar man kvar när man mår så dåligt kan man fråga sej... ja d undrar fan jag med...rädsla kanske?För att jag inte vet vad som väntar och att jag inte kan föreställa mig ett jobb utan barn

på relationsfronten e d rätt pissigt med... M har rest bort nu t fjällen i 5 dagar..o lämnat mig med läkarbesök o sånt som jag hatar - jag VET att han oxå förtjänar en andningspaus OCH jag vet att han har längtat att få följa med pappa o brorsan i många många år... d är inte så att jag missunnar honom det MEN
- d är jävligt dålig timing =(


Fatta att jag grät redan igår när han höll på att packa...larviga lilla tess som efter 10 år tillsammans börjar böla för att han ska vara borta några futtiga dar - men efter allt, e jag jävligt skör

D e fasen bara att erkänna , jag ÄR INTE ngn superkvinna, jag orkar INTE alltid hålla skenet uppe, jag mår faktiskt dåligt


trots att jag kanske ofta ler o skrattar...är det oftast en yta...för att få alla andra att tro att allt är ok...för börjar ngn fråga...då bryter jag ihop.

 fan vad tragisk jag låter...jag borde vara glad....har just varit o shoppat....lite ögonskuggor fr make up store....o massa kläder.. det brukar alltid funka...varför gör d inte det? kom in i hallen med tårar i ögonvrån och en darrande läpp.


Welljag har faktiskt fina vänner runtomkring mig som är så fantastiska och ställer upp att d bara finns inte...hoppas att jag NÅN gång kan återgälda allt gott de gör för min själ....
som jag brukar säja när  ngt får mig att må bra...tex en vinkväll med bästa Maria


d e som bomull för själen...


för det är så...de är de där "små" stunderna...med villkorslös kärlek och vänskap..som gör att man i sådana här kriser ORKAR se d positiva i saker o ting o man orkar kämpa på.....


glöm aldrig att jag värdesätter er vänner otroligt mkt!





<3



 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2008-08-27 19:52:11

DU ger redan massor tillbaka, iaf till mig så det behöver du inte oroa dig för :)

DU är en underbar vän :)

DU gör mig glad :)



T trygghet

E engagerad

R rar

E enastående

S snäll



Puss på dig!!!!!!!

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-08-27 22:58:46

Hej vännen!

Jo, jag har haft det jättebra i London. Är så glad för att jag åkte. Det gjorde gott för kropp och själ! :)



Vet du vad? När jag läser vad du skriver så känns det som att du skriver om mig. Det här med att man utåt sett visar en fasad av "lycka" men inombords skriker man av ångest och orolighet. En känsla av att man har svårt att slappna av. Så känner jag iallafall.



Men man får ha sådana stunder, man får gråta över att bli lämnad. Även fast det bara är över några dagar. Man kan inte alltid vara stark. Och det du går igenom just nu med bror och ivf är inte lätta grejjer. Det tär på en. Men du är en stark person som verkar ha väldigt fina vänner omkring dig. Och en vän i mig lite längre bort! :)



Och jag tycker absolut att vi ska göra ett "hemma hos" reportage! + att jag vill ha lite goda recept!



Massa kramar på dig vännen!

Postat av: Fia

Publicerad 2008-08-29 18:39:55

Man har rätt att ha dåliga dagar när det känns som att hela världen är emot en - då är det skönt att gråta och verkligen frossa i elände - för efter att man har gråtit så brukar allt kännas mycket bättre...



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela