smultron på strå

Nyårsafton 08

Publicerad 2008-12-31 11:23:09 i Allmänt,

Wow..jag är helt slut! Har skalat 2 kg räkor...sitter och kopplar av med lite kaffe och  härlig musik =)
Om en liten stund ska jag o Paps och några vänner t oss fara och grilla korv,vår nyårstradition, här blåser det inte storm Än , men det blåser mkt...ska komma ihåg att ta på mig min windstopper.

Igår var M på bio med sina kompisar...jag  gjorde detta ;P



chokladfondue med färska jordgubbar!  Det godaste som finns =)   







Jag lockade håret i över 2 timmar!! JA jag har otroligt tjockt hår....tanken var att jag skulle sova i dem o vakna upp sådär slarvigt rufsig ;P  jag ska kamma ut dem lite senare idag...ska vara mer volym än korkskruvar ;P Just NU ser jag ut som ett penntroll!

Kommentarer

Postat av: Spessartin

Publicerad 2008-12-31 15:38:23

Snyggt hår! Jag tror aldrig jag skulle ha tålamod att locka mitt hår så länge, men det blev jäkligt bra!



2 kg räkor är mycket att skala, man blir verkligen trött av det, det som är tur är att man kommer in i en bra metod efter ett tag och då brukar det gå undan ordentligt =)



Jag försöker lära käre M att skala räkor, det går framåt, men långsamt, han är ju inte van alls vid det där. För en annan som är uppvuxen med färska räkor om hörnet så går det ju betydligt lättare =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela