smultron på strå

Grattis!!

Publicerad 2009-04-29 12:37:27 i Allmänt,

M ringde för en stund sen hit på jobbet, våra vänner F och D har fått sitt andra barn idag/imorse/inatt, det blev en liten tjej!! STORT grattis till dem !!


Som ni kanske märkt så går bloggen på sparlåga just nu..dels är det URmkt på jobbet inför utvecklingssamtal och förberedelser inför hösten, inskolningar mm... dels så vet jag inte riktigt va djag ska skriva om nu när IVF.N ligger på is...visst jag har fortf massa tankar inom mig...men jag vet inte hur privat jag ska vara här i bloggen..Det är ju ändå så att man färgas ju otroligt mkt efter så många år som barnlös...och mina tankar försvinne rju inte bara för att vi har en paus. Visst det är skönt för kroppen och psyket att få leva som "vanligt" men jag är ju fortf väldigt påverkad av allt som hänt och kommer att hända.


Jag är ju självklart JÄTTEGLAD inför bröllopet och det tar upp mkt tankar... fy vad mkt det är som ska fixas...o jag som inte ville ha det stort och extravagabnt...men  abar dekorationer till borden tar ju upp mkt tid..hur ska de se ut och vilken färg.. ja jag är väl duktig på att göra saker större än vad de eg är...M är mer avslappnad och tar det som d kommer....jag önskar i MÅNGA avseenden att jag oxå kunde ha den attityden och kunna släppa på mitt kontrollbehov...


Idag har vi fått in 4 st till anmälningar till bröllopet...två  väldigt oväntade men jättekul!
Imorron e ju som sagt sista dan och det är  2 tredjedelar som inte anmält sig än...hmm d blir nog bra...


ja...vet inte vad jag ville komma fram till..kanske en sorts ursäkt för att bloggen är så tråkig som den är..jag startade ju den först och främst för att skriva av mig om ivfn och nu när det ligger på is så känner jag mig rätt villrådig...ni kanske kan ge tips om vad ni vill att jag ska skriva lr visa.....jag kommer fortf skriva mkt om mina barnlöshetstankar...och vi ger ju inte upp..min kropp måste bara läka ett tag...ibland kan det vara skönt att fokusera på annat och det är precis cvad jag ska göra nu..
brölloppet  och trädgården....ska visa er ikväll lite bilder på hur jag har tänkt göra om i trädgården..d kommer bli urfint..
På lördag ska jag till min mamma och vi ska se och fundera på hur vi kan sy in klänningen vid bysten....tänk om jag hade haft en härlig hylla då hade den varit helt perfekt från start....den är iaf jättefin opch precis så som jag vill ha den...det skriker Tessan om den =) Min brudfrisyr e oxå helt perfekt och min bukett....allt kommer bli så bra och jag kommer vara världens lyckligaste tjej/brud den 8/8



nä nu ska jag dricka mitt kaffe och surfa lite innan lunchrasten tar slut



kommentera gärna..det är så trist att skriva o inte veta vem som läser min relativt personliga blogg


puss o kram sötisar!!


Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2009-04-29 12:55:52

Jag gillar när du skriver om inredning också! Och det ska bli kul att få se bilder från trädgården och läsa om vad du gör där =) Just nu är det väldigt mycket "trädgård" i min blogg..

Postat av: Fru Evelina

Publicerad 2009-04-29 15:17:53

spännande med bröllopet, hoppas alla de andra meddelar snart haha =)



kram

Postat av: Anna

Publicerad 2009-04-29 15:44:57

Hej hej,slänger in en rad.

Det var samma när jag gifte mig med min man förra sommaren, nästan alla svarade sista dagen!

Jag gillar att läsa om ditt mat och bak =)

Postat av: [email protected]

Publicerad 2009-04-29 15:56:02

Vet du vad Tess! Jag vill veta fler tips på sådana där knyten som du brukar lägga på grillen! Hur GÖR man?? /Maria

Postat av: Lena i Skåne

Publicerad 2009-04-29 19:23:19

Jag vill bara dubbelkolla så vi inte Missar Kalaset! Jag anmälde Hannah och mig för en vecka sen ungefär och satte in pengarna igår! Har dom inte kommit in får du hojta! :-)

Nu letar vi flygbiljetter!

Postat av: Fia

Publicerad 2009-04-30 14:45:24

Visst har min anmälan till bröllopet kommit in?



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela