smultron på strå

kall vinterkväll

Publicerad 2009-12-27 17:57:30 i Allmänt,

inatt och idag har det snöat - massor! Ca 50 cm tror jag....nu är det fluffig vit gnistrande och skimrande snö överallt....imorronbitti bara "måste" jag gå ut o gå en härlig promenad!!!


Jag har haft en riktig mysdag idag..utan några somhelst måsten....hade på mig min pyjamas(polarn o pyret) och min nya varma vita fluffiga morronrock fram tills 15 tiden när M kom hem. Jag har bland annat legat i soffan och sett "Australia" som jag köpte igår..har sett den tidigare...men kände att idag var just en sån film perfekt..den e lång..2½ timme tror jag. Så med två katter i famnen så låg jag o soffan o bara myste till en riktigt härlig kärleksfilm - en såndär film...som man i slutet verkligen fattar vad som ÄR viktigt här i livet....


ja som sagt..en mysig LAT dag har jag haft. Ikväll bjöd pappa oss på en av ortens restauranger.....vi åt alla tre calzone....nu känns d som jag rullar fram!! Gott var det iaf! Handlade lite godis på vägen hem.....ikväll ska vi se en  film " New in town" en ny film med Reneé Zellweger" en komedi.....hoppas den e bra




Ute är det  - 14 nu o vi ska nog elda i kaminen hela kvällen och imorronbitti...det är så mysigt och skönt att ha en täljstenskamin i vardagsrummet....













 

 

 

hoppas ni får en lika mysig kväll som vi !

Kommentarer

Postat av: Spessartin

Publicerad 2009-12-27 19:07:55

Vad lyxigt med så mycket snö, jag är verkligen avundsjuk. Här bara töar all vår fina snö bort :(

Postat av: Tina

Publicerad 2009-12-28 09:39:45

Det ser ut som att det blir en del snö idag med...snart är man väl insnöad ;) Låter som att ni hade en härligt lat söndag! Kram!

Postat av: JohannaMariaMs

Publicerad 2009-12-30 08:16:11

Har du samma? :) Vad roligt! Håller på för fullt att lära mig hur den fungerar.. Ibland vill den inte som jag vill, haha! och inte kan det bero på skir bakom spakarna??



Gott nytt år vännen! <3

Postat av: Tina

Publicerad 2009-12-30 19:45:38

Hej vännen! Hur är det? Sorry att jag inte svarade ang vinet, men killarna fixade ju det idag...skönt ;) Jag ringde tidigare...skulle höra ifall du ville komma över och käka lite lasagne med mig och Lovis. Vad har du gjort ikväll? Vi har bara slöat. Peppad inför morgondagen? Ska bli mysigt att ses! Kram!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela