smultron på strå

En tur i kantarellskogen

Publicerad 2009-07-31 11:34:51 i Allmänt,

Jag och pappa har varit några svängar nu de senaste veckorna... idag blir det ännu en tur...





De kan vara luriga och gömma sig i mossan




 

eller bland kvistar och stockar







det blev bra utdelning som ni ser...jag fryser  oftast ner dem och använder dem i kantarellsåser lr stuvningar...men har man mkt kan man ju göra en god paj lr en god kantarellsoppa!






förväll dem på låg värme





tills all vätska kommit fram ur kantarellerna...koka bort det mesta men låt lite vara kvar...


sen e d bara o paketera och frysa in...

Kommentarer

Postat av: Greta

Publicerad 2009-07-31 14:26:49

Å vad härligt med kantareller, jag har aldrig plockat svamp men det ser gott ut och jag gillar kantareller så blir nog kanske att prova. Är de svåra att hitta, var trivs dessa läckerheter?

Postat av: Spessartin

Publicerad 2009-07-31 19:14:17

Jösses vad kantareller! Jag gillar att plocka, men tyvärr pallar inte min mage med att jag äter dem, så i år tror jag inte ens jag lägger möda på att plocka :S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela