smultron på strå

Lite tips på gottigheter

Publicerad 2009-07-31 11:41:30 i Mat och bak,



En av icas nyheter, jag tycker den var helt okej till ugnsstekt lax...förmodligen blir det godare om man gör det själv men det är ett bra alternativ till romsåsen...







Sale di mare är min absoluta favoritkrydda, den e god på stekt potatis i alla former, potatismos, till fisk, kött i såser osv...den funkar till allt!







dessa rågkex är helt underbara, god kumminsmak och supertunna...är väntsn till middagen lång så funkar det  toppen att knapra på dessa, jag åt detta till dem.....





egengjord guacamole...det var en underbar kombination! kummin och avocado =)




för några dagar sen gjorde jag en urgod liten apeterif typ..lr ja ..man ska bara sitta och smutta..för den e väldigt liten..man kan lika gärna servera den i ett snapsglas nästan....


den heter värmlänningen och består av 1 dl färska smultron som man mosar  tilsammans med 2 msk strösocker...till det tilsätter man 1 halv lime...fast jag tog en hel...och 5 cl ljus rom...men jag tog bacardi lemon...den blev urgod.,.. det är SÅ sommar smakar =)

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2009-07-31 15:12:47

Mums vad god den där drinken lät! Å jag blev väldigt sugen på att köpa det där havssaltet!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela