smultron på strå

Pasta med Kyckling och Saffran

Publicerad 2009-11-29 20:07:53 i Mat och bak,






väldigt enkelt, snabbt och riktigt gott faktiskt! Jag provade ju den där nya arla saffran/tomat...men vart tomaten var vet jag då rakt inte...smaken var ganska mild så jag pepprade rätt rejält och pressade en vitlöksklyfta o la i...då blev d riktigt mumsigt....hade även i färska champinjoner och coctailtomater...


Mot slutet lade jag i hackad grillad kyckling...kan tänka mig att byta ut kycklingen mot kräftstjärtar lr räkor och musslor...

så  min recension av den nya creme fraichen... helt okej...saffran smakar den ju...tomaterna kände jag dock inget av..men i just det här fallet var jag ju ute efter saffranssmaken....hade varit värre om den  smakat mer tomat än saffran...iaf enligt mig...


;P

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-29 20:32:03

Mums vad mycket gott ni äter! Hoppas din första advent har varit bra! //Sara R

Postat av: Tina

Publicerad 2009-11-29 21:25:25

Vad härligt du har "julat" hemma med bak och pynt!! :) Mysigt!!

Jag har köpt julkonsertbiljetter till dig å M.

Är helt slut av min hektiska sång-dag och ska slänga mig i säng. Hoppas du mår bra! Kramar!!!!

Postat av: carolina

Publicerad 2009-12-01 23:10:34

vad gott det såg ut, mästerkockar =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela