smultron på strå

Slappna av..

Publicerad 2010-04-27 16:54:37 i Allmänt,










Igår och idag har varit riktigt jobbiga...pga en sak.. var på akupunkturbeh nr 3 igår eftermiddag och det var guld värt..ändå var jag riktig orolig o nervös idag....


Nu vände allt jobbigt till ngt bra så jag borde kunna slappna av ..det är en av mina svagheter...jag eldar upp mig..stressar, oroar ,spänner mig....för saker som jag ändå aldrig skulle kunna påverka. Onödigt negativt tänkande med andra ord.

En klok människa i min omgivning säjer alltid " Det ordnar sig på ett eller annat sätt, blir det inte det här nu så blir det senare, det är ändå inget du kan göra för att påverka  - utan det som sker sker..o det kan bli bra av det ändå"



Tänk vilken tur att jag lever med den människar var dag......han är guld värd som orkar peppa.

Vi for o handlade liiiite på maxi idag..inte lönt o storhandla då vi far till london på torsdag morron ( iiiiiiiiiih).


Ikväll ska jag N J U T A   av att allting FAKTISKT ordnar sig....och att jag måste släppa på mitt kontrollbehov mer för att kunna leva här och nu


Jag ska njuta med färska stoora jordgubbar, hallon macarons och ljuvligt fotbad med härlig avslappnande musik.

Blir nog lite packning senare ikväll....måste bocka av min lista ;P

Kommentarer

Postat av: [email protected]

Publicerad 2010-04-27 18:45:45

Men GUUUUUU vad underbart att ni tar er iväg Tess!!!!! SÅ GLAD FÖR ER SKULL!! /grannMaria

Postat av: Malin <3

Publicerad 2010-04-27 21:17:49

Du låter så klok och förnuftig. Att kämpa försöka ta dagen som den kommer och njuta av det man kan <3

Hoppas ni får en jätte mysig resa Tess. Du är på rätt spår som fokuserar på att hitta ditt inre lugn. För mår inte kroppen bra, så mår inte heller Tess bra, och mår inte Tess bra så mår inte vi bra. Alltså, bäst du mår bra, okey?! STOR och varm kram till dej min kämpe.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela