smultron på strå

Matfrossa

Publicerad 2010-07-27 00:58:17 i Mat och bak,

detta har vi bland annat ätit sen senast!







supergoda kycklingbiffar med vildrismix oxh lite vitlökssås

Kycklingbiffarna gör du enkelt med kycklingfärs, honung, färsk timjan ,gul lök ,parmesan och salt o peppar.







Mammas goda tillbehör på vår grillmiddag, stekt halloumiost med sweet chili på, det var överraskande gott!









hon hade även gjort denna snygga uppläggning ,egenodlade rädisor, egenodlad gurka ,egen pesto och så mozzarellaost...supergott...





såhär såg min tallrik ut, jag hade gjort västerbottenspajer som smälte i munnen, vi hade även grillad oxfile´ ,kyckling och så ngt mer mörkt kött....jag kan säja att jag var proppmätt när jag gick o la mig den kvällen ;P










vi har ätit jordgubbar i massor, jag har plockat in mellan 2 - 3 liter per dag.... sjukt gott med solvarma gubbar...





pizza som jag gjorde igår.....provade med lite rågmjöl i degen..men jag tyckte inte d blev bra...d ska vara vete i pizzadeg...och durum såklart..... well nu vet jag det =)






dagens underbart goda middag, kycklingburgare med teriyaki och guacamole.

Vi testade ngt nytt "Frisco" bröd från MAX (fanns på ica maxi), det var supergott...mkt godare än vanligt bröd faktiskt. Annars gjord ejag bara kycklingfileer 20 min i ugnen med teriyakisås på...guacamole är ju bara o mixa ihop avocado och citron plus det man vill ha i. Annars hade jag rödlöäk, tomat och gurka på o det var sååååå gott.... mums!!






Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2010-07-30 09:22:57

Oj vad mycket gott! Man blir ju hungrig!!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela