smultron på strå

HUR gör man?

Publicerad 2010-03-31 21:11:55 i Ivf,

för att inte bli bitter?


det är gravid besked på gravidbesked,  barn föds.... o mitt i allt står JAG och  är så jävla lessen och sörjer det barn som vi mist.... jag har aldrig kännt såhär tidigare...ALDRIG den här bitterheten..på livet...hur jäkla mkt vi fått kämpa...i 6 år...



trots allt lägger jag  på mig en mask och låtsas att allt är bra...idag var jag genuint glad för min allra bästa vän som fått barn...hon som alltid brytt sig, hon som alltid frågat, alltid kommit med en kram eller bara försökt peppa....det betyder allt...därför ÄR det INTE svårt att känna de känslorna....tänk...lillasyster är här...jag och M skålade i päroncider idag till middagen...tror vi båda sett fram emot denna lilla varelse lika mkt....kan vi inte få vår egna familj så har vi vår lilla  extra familj..de som  alltid finns där..på ett eller annat sätt...



nä ursh....vi har vår lilla ivfplan...men jag e tveksam till om den kommer bli offentlig...e så jobbigt att alla vet....de vi vill ska veta får väl veta tids nog.....kanske...

men det är ju mig och M det handlar om


jag vet inte hur fasen vi orkar ge oss ut i karusellen igen...men på något sätt är vi där .... IGEN...


jag är bara så jävla rädd för att bli gravid igen...och få gå igenom samma sak...förlora vårt barn än en gång.... vet inte hur jag skulle resa mig...liver ÄR orättvist o d e bara o acceptera...



det är svårt att förklara mina känslor...o jag KAN inte var glad för alla just nu...men det kommer...det gör det alltid...på ngt sätt accepterar man d...jag e bara så jävla rädd  för vår egen skull....för att jag adrig ska få uppleva det igen...att få se det underbara oväntade plusset




nu.....

Kommentarer

Postat av: Fröken glas

Publicerad 2010-03-31 22:10:15

Det ena behöver ju inte utesluta det andra.

Du behöver inte välja mellan att vara glad för din vän, dina vänner ELLER vara ledsen för att din önskan inte blir uppfylld.

Du har självklart rätt att känna båda sakerna och jag tycker inte att det ena egentligen har med det andra att göra, om du förstår hur jag menar. Jag tror att även dina vänner förstår.

Jag har en vän vars barn dog ett par veckor efter förlossningen och hon erkände att hon kände lite bitterhet över att jag fick behålla mitt barn, men inte hon, även om hon var glad för min skull.

Jag tog det på rätt sätt, jag förstod hur hon menade.

Du verkar vara omtänksam som orkar vara glad, orkar gratulera trots att du är ledsen.

Jag hoppas det blir er tur snart!

Kram

Postat av: Maria

Publicerad 2010-03-31 22:22:26

Det kommer bli er tur Tess, men jag förstår att du är livrädd för att köra igång igen. Håll datum för ivf för er själva vettja, ingen annan behöver ju veta, elller? Måste de på jobbet veta om du är borta några dagar eller hur lång tid tar det? Hmm... KRAAAM/Maria

Postat av: Spessartin

Publicerad 2010-04-01 06:57:56

Det är helt självklart att du inte kan vara glad för allas skull just nu. Det går inte att kräva av dig att det skall vara så. Självklart måste du få vara arg, bitter och ledsen för att ni är i den situationen ni är. Jag tror inte att det är någon som klandrar dig. Verkligen inte.

Postat av: Frida

Publicerad 2010-04-01 07:23:59

Du får vara så arg och bitter över er situation, samtidigt som du kan vara glad för din bästa vän som fått knyte. En dag är det er tur, på ett eller annat sätt så kommer det bli er tur gumman! Behåll er plan för er själva, kan vara skönt att bara ha något som NI vet. <3

Postat av: Sara

Publicerad 2010-04-01 10:46:42

Det kommer att bli eran tur. Se på oss, har haft tre missfall på raken och varit nära att ge upp många gånger, men skam den som ger sig.

Jag vet att det kommer att gå vägen för er.



Många kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela