smultron på strå

En " såndär" dag

Publicerad 2011-08-18 18:19:21 i Ivf,








Igår var det så...en sån där dag då allt bara känns jobbigt..då allt blir fel...då jag bara vill ge upp, skita i allt..Ibland undrar jag om det verkligen någonsin kommer vara rätt tidpunkt för att göra ett försök, hur jag än gör så kommer det alltid vara ngt annat som krockar...och hur jag än gör så komme rjag alltid ha dåligt samvete över att vara borta från jobbet, hur jag än gör kommer jag aldrig våga hoppas..och hur jag än gör kommer jag alltid göra det innerst inne ändå. Igår kom det många tårar...och det var på ett sätt skönt, att jag kunde tillåta mig att vara lessen...låta sorg och oro komma ut..istället för att hålla det inne.

Det är så jävla svårt på alla sätt och vis...det vi är inne i.... jag har sagt det förut o jag säjer det igen...det är inget jag ens skulle önska min värsta fiende att gå igenom... aldrig!

Ändå skulle jag inte vilja vara utan det....utan att ha försökt...jag måste det...vi måste...

Ja det är mkt tankar nu..kanske för att det närmar sig.."kanske" blir det sen i höst..vi får se vad som händer...vad vi beslutar..

Just nu önskar jag bara att vi är i thailand...att vi inte behöver tänka på ngt annat än oss själva och bara njuta...

istället för att ta massa stora beslut, ibland är det inte så jävla kul att vara vuxen... jag önskar ofta att jag kunde få vara 5 år igen och krypa upp i mammas varma famn och bara gråta...

Jag hade önskat på mer respons på de förra inläggen i denna kategori..men samtidigt vet jag att jag inte kan förvänta mig ngt då jag haft uppehåll så länge... jag hade bara önskat lite mer feedback då jag verkligen öppnat mitt hjärta...

Men visst jag skriver för MIN skull...absolut det är det viktigaste..för att jag ska kunna titta tillbaka och minnas hur jag kände och upplevde.


nä nu ska jag fortsätta städningen...det ser ut som skrutt härhemma..M jobbar kväll hela veckan så vi hinner knappt ses....trist...

kram på er!

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2011-08-18 20:39:06

Hjärtat, jag läser dina inlägg varje gång, även om du har uppehåll, det är så svårt för mig bara att sätta mig in i din situation, tror det inte går att föreställa sig hur jobbigt allt är. Jag bara önskar så hårt jag bara kan att ni får uppleva allt vad ett barn innebär, och det snart. Men som sagt, det är lätt för mig att önska, önskar jag kunde göra nåt. Jag tänker på er i alla fall varje dag <3

massa kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela