smultron på strå

TGIF!

Publicerad 2008-08-29 17:34:13 i Allmänt,

yääj! sååå himla skönt. Tänker berätta om hur läkarbesöket gick senare i ett annat inlägg, jag mår bra och är riktigt glad idag iaf! Ska alldeles snart göra egen pizza o dricka ett glas vitt


har tagit receptet fr leilas lindholm, men lagt till mer olivolja och 2 msk honung plus färsk timjanoch färsk rosmarin i massor !
 grädda i 250 grader tills osten bubblar.

http://recept.nu/1.16506/leila_lindholm/leilas_pizzadeg

Johanna: för en "nyttigare pizza" gör en egen tomatsås på passerade tomater( 2dec) och 3 vitlöksklyftor
baka ut pizzan och beräkna en halv mozzarellaost per pizza ( den flyter ut jättemkt) lägg på lite hackad rödlök och några 2 skivade champinjoner


när pizzan e klar läggpå en näve färsk ruccola!

NJUT!

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2008-08-29 18:30:06

Låter urmysigt med lite vin och hemmagjord pizza - Leila brukar ha bra recept - jag har till och med en kokbok som hon har gjort, så hon har definitivt gjort avtryck hos mig också...



Ha en trevlig helg - kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-08-29 18:45:16

Gud det där lät ju jättegott! :)

Själv ska jag äta kantarellsoppa till middag - ensam. Patric kommer inte hem förrens vid 24- tiden. :( Trist, men imorgon har vi hela för och eftermiddagen tillsammans innan han drar iväg till falun med sin käre far för att se P Floyd. Som jag och svärmor gett dom! :)



Kraaam kraam

Postat av: rocketqueen

Publicerad 2008-08-29 20:17:02

Guud så gott! Det här ska jag göra någon dag, tack för inspirationen!

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-09-01 15:16:07

Hej hej!



Har inte skrivit det i bloggen än, men jag måste oxå göra en ny röntgen. Jag har fortfarande kvar en förändring i armhålan, men nu måste dom avgöra om det behövs mer behandling eller om den är "ofarlig" =( Men men, skirver mer sen!

Hoppas du haft en bra dag!!

krm kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela