smultron på strå

Det snöar!

Publicerad 2008-10-31 14:47:11 i Allmänt,

 







wow....imorse när jag och paps kom t stan vid 08 så snöade det stora lapptäcken...åh så mysigt d var! Har snöat nästan hela dagen..o d börjar bli sådär mysigt vitt ute....hihi...

Har varit på stan med mams idag, sååå mys....vi åt lunch på en grekisk restaurang som heter Costas...det var skitgod mat där! Har shoppat lite kläder, en jättefin svart förklädesklänning fr indiska...massa fina hårband, diadem och hårspännen, pärlörhängen och pärlarmband...en svart underklänning och en fin vit stickad tunika...o lite strumpbyxor å så..o så ännu en sia ängel, en stor tomteflicka med vingar...sååå söt....kan bara inte låta bli! O jo just d nu har jag handlat grejjerna t M:s julkalender, nu ska jag bara fixa ett fint tyg =)=)
Handlade även nya fredagsblommor, ljusrosa liljor =)

Ikväll blir d fredagsmys med bästa T, F och L , vi ska dit o käka middag o bara vara.....


Nä nu ska vi fara o handla lite goda frukter  å sånt inför kvällen



har ni haft en bra fredag??

puss puss!

Kommentarer

Postat av: Spessartin

Publicerad 2008-10-31 15:11:29

Ja, svampinfektion är ett helvete. Jag har haft det mer eller mindre i tretton år nu! Jag håller på att bli galen och det verkar inte som om någon gynekolog egentligen kan hjälpa mig :(



Muggarna är fotade så bilder kommer på bloggen!

Postat av: Spessartin

Publicerad 2008-10-31 15:14:13

Åh, så roligt att handla hårband och smycken och sånt. Vill jag också göra, men jag tappar alltid lusten när jag väl kommer iväg. Är väl för snål eller nåt.



Jo, Stinas kyckling är helt okej, det funkar bra för mig även om det inte är någon skrytmiddag direkt.



Idag blir det också enkelt, laxfilé i ugn med romsås och kokt potatis, med kidneyböns- och rödalinss-sallad. Funderar på att göra en äpplepaj men har inte bestämt mig riktigt ännu.



Postat av: Spessartin

Publicerad 2008-10-31 17:26:08

Ja, de där muggarna är helt fantastiskt söta.



Har just ätit laxen. Gott som alltid och nu är vi grymt mätta. Härligt!

Postat av: Vero

Publicerad 2008-11-01 13:39:47

Längtar också efter snö...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela