smultron på strå

Trerätters Fredagsmat

Publicerad 2010-10-29 20:00:00 i Mat och bak,

M är som sagt borta ikväll...idag e första dagen sen förra torsdagen som  jag känner mig riktigt hungrig och matglad...så jag slår på stort....varför inte liksom ;P











Först ut är såklart förrätten - det blev en klassisk toast skagen, inga konstigheter där..förutom brödet...tog en ciabattahalva i brist på annat



















Huvudrätten blev faktiskt ngt nytt, örtbakad lammfile , med potatisgratäng o lite olika såser.....Lammet blev såå sanslöst gott, det smälte i munnen! Detta är ngt jag kommer göra mååånga fler gånger !!












detta kommer bli min efterrätt till idol - min absoluta favoritglass =)

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2010-10-31 09:27:17

Du är helt fantastisk på att laga god mat...och att lyxa till det! Ser verkligen gott ut!

Postat av: Emma

Publicerad 2010-10-31 18:17:58

Hej



Jag tittar till din blogg ibland för jag har bott i H-sund. Hittade hit av en slump och fortsätter att kolla in för att se om det kommer bilder från ställen jag känner igen mm. Gillar även dina recept. Jag blir imponerad av allt du gör, särskilt att du lagar så gott när du är själv. Jag är den där lata som skulle leva på mjölk och flingor om inte min sambo fanns.

Postat av: madde

Publicerad 2010-11-01 20:12:29

Åh så gott! du är riktigt duktig :)



kram

Postat av: rockygirl

Publicerad 2010-11-02 07:43:59

Den glassen är helt klart den bästa! Man blir alltid så hungrig när man kikar i din blogg. Ser så gott ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela