smultron på strå

Personligt..

Publicerad 2011-01-31 21:07:00 i Allmänt,





Hej på er alla, ligger i soffan och ser S.O.A , vi började se igår och är redan på avsnitt 8  ;P

Helgen som gått var ok, dock kantad av  jättejobbig hosta och ont i svanskotan...huga...jag börjar bli väldigt less på smärtan nu...

I lördags hade vi middagsgäster, och jag gjorde ju creme brule för första gången, det blev faktiskt riktigt gott!!  Vi åt det tillsammans med färska hallon, enkelt och fräscht! =) Tog tyvärr inga kort på maten men ni klarar er nog utan ;P



Annars flyter väl allt på.. jag har fortf ingen riktig inspiration till att blogga vilket ni säkert märkt...inte många inlägg på det nya året...men så får det vara..uppskattar ni mina inlägg om smink osv? Jag menar inte att lägga ut det som skryt eller ngt..utan mer bara för att det är ett stort intresse och en del tips /produkter jag vill dela med mig av.... ni får gärna ge era åsikter, för isåfall slutar jag med det...


Att blogga om IVF känns fruktansvärt jobbigt , dels för hur det blev i december..har fortf inte återhämtat mig..varken kroppsligt lr till sinnet..det gör för ont ännu....dels  så är vi i en mellanperiod(mellan behandlingar) och då finns det eg inte så mkt o säja.... jag försöker att inte älta och leva "HÄR OCH NU" 


Det är verkligen lättare sagt än gjort och ska jag vara ärlig så har det här året inte precis börjat som jag hade önskat, det har varit kantat av sjukdomar  både här hemma och nära och kära, så till den grad att en släkting blev inlagd. Man får sig verkligen en tankeställare på vad som är viktigt här i livet , jag har sedan några år tillbaka(med ångesten o allt) haft väldigt många tankar på döden, ångest för att förlora nära , eller att jag själv ska dö...det har varit riktigt jobbigt stundvis..men mitt mantra är och kommer alltid vara " här och nu"

Well nu kom jag in på ngt helt annat än IVF, men iom att jag är registrerad på ivfbloggar så vill jag ändå förklara mig lite..

Mina tankar om Ivf har ju i princip hela 2010 varit väldigt väldigt hopp - lösa....det har varit svårt att hitta tron igen..men sen där i december kändes allt superbra..o det gick ju eg superbra förutom där på slutet....jag hoppas att vi får samma resultat nästa gång , men med bättre utgång..nu vet jag att lilla jag oxå kan rymma uppmot 30 äggblåsor...det är inte illa... ;P


På tal om ngt helt annat, ni mina fina läsare...har ngn av er haft samma otur som mig och gjort illa er svanskota? Kan ni ge tips på övningar, liggställningar(sovställningar menar jag ju såklart ;P ) som underlättar?
Hostan är väl min värsta fiende nu, tyvärr verkar det som jag råkat ut för den där 8 veckorshostan alla pratar om. Iat så känns det som ngn sticker en kniv i svanskotan så fort jag hostar, vilket gör att jag spänner mig , vilket gör att det förmodligen gör ännu ondare......

som sagt..har ni tips...så tas de tacksamt emot =)


Nu har jag väl varit mer personlig än vad jag varit på länge, det är svårt att blogga personligt när man inte är på topp..o nu vill jag faktiskt inte ha mer negativitet i bloggen , iaf inte lika mkt som förra året...det var ju mitt lilla löfte till mig själv..... nu hade jag inte en tanke på jobbiga sjukdomar/skador när jag lovade mig själv det , men jag tänker att det är ok att gråta av smärta när det känns som jobbigast med svanken , att jag får vara orolig för mina nära...men att jag ändå på ngt sätt måste försöka vända de situationerna till vad det kan bli för ngt bra utav det istället och försöka peppa migsjälv.

En bra sak som kommit utav denna skada är ju givet - vilan...jag har vilat o vilat, struntat i alla andra måsten här hemma o bara varit. Det är otroligt nyttigt för mig och jag har faktiskt inte gaft ngn stresskänsla alls av att det måste vara städat, diskat osv...

Så alltid finns det ngt positivt att se utifrån, jag hoppas bara jag kan hålla det tankesättet när jag kan röra mig bättre sen oxå ;P

kram på er !





Kommentarer

Postat av: L & R

Publicerad 2011-02-01 12:47:28

Ta hand om dig/er nu så du/ni blir "piggare" i både kropp och själ. Ni finns i våra tankar och vi önskar er all lycka som tänkas kan ;-) Kram på er från L & R

PS Tack för senast DS

Postat av: Sara

Publicerad 2011-02-01 21:29:50

Åhh, vi började titta på S.O.A för ett par dagar sen. Ska se avsnitt sex härnäst, grymt!

KRAM

Postat av: Spessartin

Publicerad 2011-02-01 22:32:51

Vet inte vad som förbättrar svanskotan, men vad som försämrar är absolut att sitta, så försök att undvika det är mitt tips!



Sminktips är alltid välkomna!

Postat av: Tina

Publicerad 2011-02-04 08:45:56

Ja du har rätt...det är ju något positivt i det jobbiga med att du ramlade...att släppa allt och inse att det funkar ändå. Man kan ta det lugnt och vila när kroppen kräver det!! Jag skulle själv behöva öva mig på det. Ibland är jag så trött men går ändå runt och tänker på allt jag ska göra så fort jag bara är piggare. Hoppas det känns bättre i svanskotan! Ett tips kan vara vetevärmare och ligga i fosterställning. Kram!!! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela