smultron på strå

Att komma igång igen...

Publicerad 2012-12-10 23:22:58 i

Har typ suttit i 40 min och försökt föra över bilder fr systemkameran till M:s mac...det har väl inte gått så bra, tillslut gav jag upp och gick upp och la in dem på en usb som jag sedan förde över ifrån...jaja det går ju det oxå blir bara lite omständigt...funderar på att köpa en kortläsare....
 
Iaf så är jag kollade igenom bildmappen så hittade jag massa bilder ifrån somras....bland annat dessa..
 
 
 
 
 
 
 
åh...just nu längtar jag efter värme och solljus...saknar det ofantligt...även fast jag älskar vintern...hittade massa fina bilder och jag saknar verkligen att känna den där gnistan att vilja ta bilder, fota mkt..jag älskade det förut..men det är bland annat en sån grej jag tappat totalt...mitt fotointresse.
Nu när vintern är här ska jag försöka ta vackra bilder  på gnistrande soliga dagar ute på isen , kanske göra några vackra tavlor...vi har mååånga väggar att fylla härhemma ;P
 
 
Ikväll har vi haft den årliga julfesten på jobbet, de var mkt trevligt men även lite sorgligt då en kär kollega ska sluta nu till jul...vi fick god mat och en julklapp var..jag fick en vacker prydnad att hänga i fönstret.....
 
För snart 3 år sedan var det precis just innan den här julfesten som jag plussade för första gången....tänk lyckan, att för första gången i sitt liv få se de där efterlängtade två linjerna....ja tänk om jag visste vart vi skulle stå tre år senare...ja som ni märker är det många milstolpar/minnen i vår resa...datum som jag hela tiden blir påmind om...jag hoppas en dag att de ska blekna och ersättas av andra mer minnesvärda minnen..
 
 
Annars är det full rulle med julförberedelser både hemma och på jobbet...tänk att det idag är exakt 14 dagar kvar...det går sjukt fort nu...snart är det ett nytt år och ja...jag har inga förhoppningar längre ...men jag hoppas jag kan göra det bästa av det nya året och mina förutsättningar...de möjligheter som jag får och de svårigheter jag får möta..jag ska försöka flyta med och leva i nuet.......det får vara mitt tänk för 2013..det är inte lönt att planera ngt...det har jag lärt mig under alla dessa år...för det blir ändå inte som jag önskar, vill eller hoppas.
Men det är mitt liv och jag ska göra det bästa av det , för dagarna kommer aldrig åter och jag vill vara den människa jag förtjänar att vara...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela