smultron på strå

It was the night before Christmas ....

Publicerad 2012-12-23 17:45:00 i

 
Sitter/halvligger i soffan, har just målat naglarna - opi" vodka and caviar" och ovanpå det ett lager china glaze rödglittriga "ring in the red".
 
Tänk att det redan är kvällen innan julafton , december har gått så sjukt fort! Eller egentligen hela hösten. Nästan alla paket är inslagna , julmaten är förberedd och känslan av ledighet och lugn är här. Jag är så glad för att den här julen blev bättre , även om det finns saker att önska så känner jag mig mer positiv nu än då. Då trodde jag knappt jag skulle orka leva vidare, nu vet jag att det går och att det finns många bra saker i mitt liv.
 
mina tankar på döden och den sortens ångest är dock med mig , jag ska försöka lova migsjälv att leva mer i nuet , då tror jag de tankarna kommer minimeras. Ngn av er läsare som tampats med dödsångest och har bra verktyg ? Let me know isåfall ;)
 
Det är riktigt kallt häruppe nu , mot -15 , det är alldeles frostigt på träden och det glittrar ute, om jag inte hade några somhelst julkänslor förra året så kan jag säja att jag tar igen det med råge i år! Underbart!!!
 
Det enda som är llite tråkigt är att M jobbar hela nästa vecka , imorgon jobbar han 06-15 , så jag är ute hos min mamma hela dagen och kvällen , vi ska göra knytis och jag riktigt längtar efter allt gott vi ska äta ;) 
 
Ikväll blir det film hos M:s storebror, tyvärr kan inte alla vara med då det gått magsjuka och vi andra inte vill bli smittade , trist men vad gör man , hoppas jag klarar mig men jag vet ju hur det brukar vara , jag är som en svamp....
 
puss o kram på er! Hoppas ni njuter såhär kvällen före jul <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela