smultron på strå

Ro

Publicerad 2012-12-30 19:11:00 i Allmänt,

Har haft en lugn och stillsam jul, precis som jag ville och behövde...fick många fina presenter och  är tacksam över att fått fira ännu en jul med mina nära och kära...
 
Tankarna har dock snurrat runt runt..och jag har bestämt mig för att det är förändringens tid...jag har mått så dåligt sista månaderna att nu är det dags att göra något...få fokus på annat än det dåliga.... det ska bli så skönt  ocvh förhopppningsvis kan det hjälpa mig att må bättre, bli starkare psykiskt, bli gladare, ha saker att se framemot...inte gräva ner mig över saker jag inte kan påverka..över andra personer som jag inte kan påverka eller förändra..jag börjar med migsjälv helt enkelt... och hoppas på lite ny kraft och livsglädje..
 
 
 
såhär har jag kännt mig hela hösten, trött, urlakad, glåmig..genomskinlig....Det är dags att ändra på det nu...jag ska bli stark igen..och tro på mig själv och livet...
 
 
Imorgon är det nyår och det ska firas med fina vänner, M har brandjour så för honom blir det lugnt..vi får hoppas att det inte går några larm så vi får ha honom hos oss hela kvällen..sedan börjar det nya året och NYstart i mitt liv...jag hoppas kunna vända det här nu för jag har verkligen kommit till ett vägskäl, botten är nådd kan man säja...Jag vill vara GLAD igen..och skratta tills jag får ont i magen....jag vill vara jag igen...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Spessartin

Publicerad 2013-01-02 07:31:52

Jag kan varmt rekommendera en kurs i personligt ledarskap, det kommer att göra dig mycket gott. En sådan kurs skulle alla gå. Mig hjälpte den väldigt mycket, fick mig att fundera på hur jag ser på saker och hur jag hanterar saker som händer som inte är positiva. Jag fick många nyttiga lärdomar i den kursen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela