smultron på strå

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2011-12-17 14:06:23

Hej! Jag är mest besviken över den låga dosen, 75 enheter. Det kommer ta lång tid för mina äggblåsor att växa. Eftersom att jag har pco så känns det lite surt, då jag har chans till att få många ägg. Men vi får se hur det blir. Jag får som sagt hålla mig vid att graviditetschansen är lika stor som vid långa metoden.



Usch vad tråkigt med ditt mf. Jag fick ett i v.19 förra året. Det är så orättvist. Hoppas du blir gravid snart igen och att allt går vägen.



Kram!

Postat av: madde

Publicerad 2011-12-17 17:50:02

Livet är orättvist, därför är det ingen idé att ifrågasätta varför. Ni går igenom något jättetufft nu och det kommer kanske inte bli som ni önskat, men det kommer att bli bra!



All styrka till er!

<3



kramar

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-12-21 13:33:55

Jag hade hoppats det skulle kännas bättre med tiden, men börjar tveka att det kommer bli så. Det lät som en god ide, för just nu kämpar jag med att ta mig upp innan em. Jag har tagit ledigt denna vecka, men blir orolig om jag stannar hemma längre att jag kommer gräva ner mig för djupt i sorgen? Tycker du det känns bättre med att prata med en kurator?

Ena stunden känner man sig stark och det här ordnar sig, men för det mesta är det bara tanken att det kommer aldrig lyckas..



Ja det skulle jag väldigt gärna, skönt att prata med någon som förstår ens tankar. Tack för att du orkar ta dig tiden, så svårt att prata med anhöriga för dom har sina lyckliga familjer och barn.. känns inte som dom riktigt förstår.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-12-22 14:31:21

Sambon tycker vi borde pröva gå dit, jag känner mig bara skeptisk. Tankarna blir direkt "det kan inte hjälpa nig å barn".. Kanske med tiden känner jag att jag orkar gå dit, just nu vill jag bara vara bitter och ledsen. Men det lät inte alls dyrt så det kan vara värt det.



Fått höra några gånger nu "vi har också haft missfall" till saken hör att dessa personer snabbt har kunnat bli gravida igen.. på egen hand.



Är totalt livrädd för att försöka igen, kliniken tycker vi borde pröva med ett helt nytt ivf. Börjar oroa mig över om spermierna har kromosomfel, av 16ägg blev det bara en till mig och en till frysen, det anser att det inte är fel på äggen. Sambon tycker vi kan använda donator, men jag vill juh att det ska bara 50% honom..



msn låter bra! Tack, känner mig så vek men man kanske kan få vara det. Förstår inte när dessa år av helvette ska vara över. Känns tryggt att man kanske kan bli någorlunda människa igen, för just nu är jag inte mig längre.

Postat av: Lisa

Publicerad 2011-12-23 22:15:09

Åh, det är en av mina absoluta favoritscener i SATC! Charlotte är helt fantastisk! Så vacker och så stark! Man kan riktigt känna sorgen av att förlora något man längtat så innerligt efter! Stor kram till dig och hoppas du finner kraft och ork att möta världen trots din sorg. Även om jag också hoppas att du unnar dig tid att gråta och vara arg och bitter om det är det du behöver.



Slutligen, världens största kram till dig! Lisa (läser inte så ofta och hinner alldeles för sällan kommentera)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela