smultron på strå

Lite energi och ork har jag nog allt haft..

Publicerad 2011-12-28 19:28:36 i Allmänt,

för jag orkade faktiskt pyssla lite inför julen...





lite julpynt kom upp veckan efter första advent...




granen blev klädd och klappar inslagna...





bakade knäckebröd för första gången, blev riktigt riktigt gott...och enkelt var det....






gravade lax för första gången, citron , lime och dill gravad lax...





och saffran/fänkålsgravad öring





vi gjorde även egen hovmästarsås, den blev SÅ god!




Så även fast JAG tycker att allt är skit och att jag inte har ngn ork så har jag faktiskt orkat rätt mkt...och det går framåt, långsamt...små små steg men det går framåt...

Det var himla kul att testa lite nya saker och både laxen och knäcket var ju hur enkelt somhelst..ja såsen oxå iofs!

Kommentarer

Postat av: Längtan

Publicerad 2011-12-28 21:29:43

Gillade prydnaderna på första bilden. Jättefina!



Trots att man inte känner någon lust just nu är det ändå bra att göra momenten... Att göra saker som man tidigare tyckte var roliga ska man nu också göra även om man just nu inte känner någon glädje i det. I alla fall enligt min kurator...

Postat av: Spessartin

Publicerad 2011-12-28 23:10:38

Den där renen, ellerom det är en älg på översta bilden är helt underbar!

Postat av: Iris

Publicerad 2011-12-29 13:39:59

Vad fint ni har det hemma :) Det hjälper med en trygg och mysig miljö när man inte mår bra (egen erfarenhet) Ni hade väl massor med snö där också, vi här i Svealand fick nöja oss med regn och blåst, nästan vårlikt väder. Men det var bara att dra igen persiennerna lite och se på julfilmer :) Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela