smultron på strå

Lilla du.. 19/10

Publicerad 2011-11-17 00:32:00 i Gravid hösten 2011,



Lilla pyret i v 10 (9+3)

Förra måndagen i v 9 var vi på Ivfkliniken och gjorde Vul....jag var såå nervös, skakade och på vägen in till kliniken trodde jagh flera gånger at jag skulle svimma av nervositet...

Väl på plats så fick vi vår favorit dr T, han var precis som vanligt, varm, skämtsam men samtidigt allvarlig...vi drog inte ut på det utna jag fick hoppa upp i gynstolen direkt...han såg hur nervös jag var...

Så fort han satte in staven så såg jag en skymt av livmodern och pyret.....men det jag var mest nervös för var att hjärtat inte skulle slå



Så fort han sa att hjärtat slog ( vilket var typ direkt) så släppte allt och jag började jag storgråta..vilken lättnad!

Vi fick se pyret en lång stund, och till min förvåning fick vi se rörelser...den sprattlade liksom till...hur häftigt somhelst!



Är fortf orolig att bebisen ska dö och att kroppen inte märker ngt..men oron är mindre iaf...

men jag har svårt att förstå...och våga tro....o njuta...


Magen växer på och de på min avd som vet om det..säjer att de tycker det syns nu...

Försöker dölja med större tröjor/klänningar o äb så länge går det bra...

Igårkväll/natt låg vi och kollade en namnapp på iphonen....vi gjorde en lista med namn som vi tycker om...

det var otroligt mysigt..men overkligt....ska vi verkligen ,äntligen få vår bebis?

Kommentarer

Postat av: Malin <3

Publicerad 2011-11-17 11:48:53

Älskade Ni... som ni längtat och som ni kämpat <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela