smultron på strå

Ljuva höst...

Publicerad 2011-09-07 17:49:00 i Allmänt,



Mina första egenodlade björnbär, 6 st blev det i år...köpte plantan i våras....nu hoppas jag bara den överlever vintern....ngn med bra tips?







Smultronen bara sprutar ur landet....även NU , jag har säkert 25 liter smultron i frysen....saft , sylt? parfait provade jag i somras..det blev gudagott! Har ni ngt bra SMULTRONRECEPT att dela med er av?







Karljohansvampar på tork, jag har fått för mig att jag inte tycker om dem..men tänkte samla ihop lite som jag kan använda i grytor..






Nyplockade trattisar - detta mina vänner är Höst för mig!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-07 20:52:49

Åh vad avundsjuk jag blir. Smultron är det bästa som finns. Det låter galet mycket med 25 liter! Men så underbart.

Postat av: Sara

Publicerad 2011-09-08 18:27:53

Åhh vad gott med smultron! Jo, några asgarv fick man sig, men jag blev mycket besviken..

Men smaken är ju som baken..

Kram

Postat av: Spessartin

Publicerad 2011-09-08 21:29:10

Jag läste lite om smultron, och att de gör sig absolut bäst färska. Det är därför det nästan inte finns saker med riktig smultronsmak, nästan bara syntet, för att så mycket av smaken förvinner när man kokar eller fryser...

Postat av: Malin <3

Publicerad 2011-09-08 22:37:03

Fina bilder Tess!! =) Visst är det speciellt när man kan plocka in sitt eget sådär?!

Postat av: Sara

Publicerad 2011-09-08 23:05:35

Vad tyckte du om filmen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela