smultron på strå

Lite ny matinspiration

Publicerad 2012-06-16 14:44:07 i Mat och bak,

NU när våren/sommaren är här har jag äntligen fått lite mer lust till matlagning igen, det har verkligen varit en "dry spell" men nu så...






Testade att göra egen sushi, det var inte så svårt men väldans pilligt..och jag gjorde liiite för många  ;) haha M pillade i sig en halv typ ...








Provade på mörad rostbiff - ingen smaksensation men helt okej....till det åt vi vanlig kantarellsås , rostad potatis och parmesan och örtfylld tomat....







såå enkelt och supergott, krispig romansallad , rökt lax, rödlök och en syrlig citron och dilldressing









Gårdagens experiment, Mazarintårta med fläderkräm och färska bär/frukter.....jag är bara sååå stolt över att jag klarade att göra en egen vanilj/fläderkräm från scratch...... den blev förövrigt supergod!

Testade även en ny sorts potatissallad till huvudrätten igår, potatissallad med nötigt smält smör, massa färsk dill och massa stekta knapriga kantareller....helt ok..men jag hade nog för höga förväntingar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela