smultron på strå

Smink under våren....

Publicerad 2012-06-17 09:07:00 i Skönhet & Mode,


Under våren klpte jag på mig ett skrivbord från Ikea med tanken att jag äntligen skulle göra iordning hobbyrummet och få ordentlig sminkförvaring...det blev superbra och nu är det i princip bara fondväggen som ska upp.





Jag satte skrivbordet mot fönstret för att få bästa möjliga ljus, det blev riktigt bra tycker jag....













första lådan














Andra lådan....
Man kan ju lugnt säja att jag har lite smink, då rensade jag ändå bort en tredjedel innan jag  la in allting i sminkbordet..har även en del PÅ skrivbordet och på sidan om på min Helmer hurts där alla nagellack är...Men det är himla skönt att ha allt samlat på sammA ställe och det blev ju rätt bra ordning oxå ;P







PÅ bangkoks flygplats köpte jag på mig en del saker som jag gått och suktat  efter säkert ett år...men de är sååå dyra här i sverige...det är mkt mkt billigare i Thai... Nars Laguna bronzer har jag velat ha i min samling i mååånga år,.....den är bara så bra...nästan helt matt och en färg som jag tror alla passar i....






Kräm rouget Cactus flower är oxå en stjärna, rosa med underliggande gudlskimmer, man behöver inte mkt och det blir ett sånt fint "glow" på kinderna.... Ah - mazing.








OM man vill skaffa sig lite bredare samling men inte vill lägga ut så mkt pengar så är märket NYX superbra, otroligt billiga och har otroligt bra pigment /kvalitet på iaf sina läpprodukter, läppennor, gloss, stift osv....









Deras Xtreme lip creme är sååå pigmentrika, man behöver ytterst lite för båda läpparna...







Från Macs kollektion Fashion sets, lipgloss Impassioned, det finns även som läppstift och det är ur det permanenta sortimentet...detta är dock en LE (limited edition) Superknallrosa!











Känns som en sminksamlare måste ha en egen pro pan palette att fylla, i min har jag än så länge Nylon, Vanilla, All That Glitters, Omega, Cork , Woodwinked, Steamy och Carbon....kommer nog satsa mest på neyutrala skuggor som jag använder mest.. steamy är doch sjukt snygg ihop med ögonpennan Undercurrent (oxå från mac)....



SÅ det var väl lite...jag vill absolut inte skryta utan detta är ett Intresse/ en hobby..o jag vill gärna dela ut tips o så till er som är intresserade....

Kommentarer

Postat av: Spessartin

Publicerad 2012-06-17 11:26:50

Coolt! Jag har haft massa smink, men gör mig av med mer och mer som du vet =)



Jag håller kanske på att bli tråkig, vill bara ha neutrala fäger...?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela