smultron på strå

”Allt är svårt innan det är lätt.”

Publicerad 2012-05-11 22:30:21 i Allmänt,




ett  helt rätt citat av allas vår Nalle puh...


Förlåt för den långa pausen - men den har varit behövlig...allt har rullat på sen vi kom hem från Thai..som förövrigt var helt underbart ( förutom tsunamidramat då)

Nu när vi är inne i maj så är  min kropp och själ full av känslor..och, allt landar i tomhet och saknad..har otroligt svårt att  komma ner i varv om nätterna...sover otroligt lite...panikångestar, ja det mesta är skit....jag hoppas att det kommer kännas " bättre" from nästa fredag..då vi skulle haft bf..men vet med erfarenhet sedan förra missfallet att så icket  behöver vara fallet.....iallafall..kommer jag kunna sluta räkna dagarna, graviditetsveckorna...idag skulle vi gått in i v 39...


Jag har under en längre tid trott jag mått bra, jobbet har rullat på..., vi har gjort saker på fritiden..jag gråter nästan aldrig längre över henne, men nu sen vi kom tillbaka från semestern...så har allt fallit över mig, varför är jag så jäkla dum som gång efter gång tror att jag kan förtränga känslorna hur länge somhelst...såklart att jag får sota för det nu...vad trodde jag egentligen...hur kunde jag för ett ögonblick inbilla mig att jag var lycklig, att jag kunde skratta som om allt var bra, det är inte bra... jag påminns varje jäkla dag om vad jag inte har...vad vi kunde haft, min mage som fortfarande bär spår, mina höfter som fortfarande är så breda att jag inte kan ha flera jeans jag kunde ha innan graviditeten....  de 2 överfulla lådorna med kläder, minnesgrejer, som ligger på övervåningen och bara hånler åt mig varje gång jag sitter uppe vid datan..

nästa vecka kommer att vara förjävlig och jag måste bara ta tjuren vid hornen  och inte bita ihop - som jag så alltid gör..


Dagen innan vi for hem så gjorde jag och M varsin Bambu tatuering, M mest för att han tyckte det verkade coolt och ville ha en..jag hade inte tänkt göra en...men sen när vi satt där så...









krokig bild med blixt på kvällen  efter vi gjort dem, så ha överseende, ska visa den senare..med bättre ljus och vinkel..
denna tatuering har jag funderat över i flera år..så när vi väl satt där..så kändes det verkligen som nu eller aldrig..för mig har den många innebörder/betydelser...och ni får tolka den hur ni vill ;P


kram på er...ska visa lite bilder fr semestern senare...vi var i kata(phuket) hela tiden..och jovisst älskade jag det..men inte lika mkt som krabi och småöarna där... åker vi nånsin tillbaka till thai så blir det nog ditåt....



M gjorde föressten sin tatuering på ena underarmen, en text

Amor Vincit Omnia - kärleken övervinner allt...


Jag ska oxå göra den ...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-05-11 23:05:51

Kram till er <3 Hoppas vi ses snart <3

Postat av: Längtan

Publicerad 2012-05-12 19:15:27

Hade vi inte fått missfall i oktober hade vi också haft Bf nästa vecka. Dessutom är det årsdag nästa torsdag sedan vår pojke kom så just nu är det många känslor i omlopp precis som för dig.



Kram

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-05-12 20:27:03

Bambu tatuering?

Postat av: Iris

Publicerad 2012-05-13 13:19:48

Det är alltid både skönt men svårt att komma hem efter en resa, hur kort eller lång den är varit.. Har egna färska erfarenheter. Fin och brun är du, önskar så att du får må bättre snart. Tänk.. tänk om det fanns något enkelt man kunde göra så var allt bra..

Skickar många e-kramar till dig! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela